Selecteer een pagina
Om tickets aan te maken voor je evenement maken we gebruik van SimpleTicket. Voor de juiste werking van deze plug-in moet  je een aantal zaken zelf aanpassen en invullen.

Wat moet je zelf instellen?

In WordPress vind je in het dashboard onderaan de button “Simple-Ticket”. Hier vind je 3 tabbladen.

Algemene instellingen: Hier wordt de juiste datum van het evenement ingevuld, met de juiste starttijd. Daarnaast wordt hier de datum ingevuld wanneer de online verkoop start en stopt.

Layout: Hier dient een afbeelding te worden geplaatst, die uiteindelijk zichtbaar wordt op het ticket, dat ná de iDeal betaling aan de deelnemer wordt gezonden. Met dit ticket kan het pak worden opgehaald. Deze afbeelding MOET als JPG worden geplaatst en het liefst rond de 1000 pixels voor een scherp resultaat.

Begeleidend schrijven: De tekst die je hier plaatst ontvangt de deelnemer tezamen met de tickets.

Om het ticket daadwerkelijk online te zetten moet op de pagina “Inschrijven” de volgende tekst worden geplaatst:
<div id="st_form_wrapper"><p>De online verkoop is nog niet gestart.<br/><strong>Houd de website in de gaten.</strong></p><div class="st_clearer"></div></div>

Via het dashboard : Simple-Ticket > Orders kun je precies zien en bijhouden hoeveel online bestellingen je al hebt.

Sommige providers hebben een erg zware spamfilter geplaatst, waardoor het ticket de deelnemer niet bereikt. Dit kun je zelf bij Orders controleren . Wij kunnen evt. een ticket opnieuw verzenden. De evt. problemen hierbij doen zich voor bij : @hotmail-, @home- en @yahoo-adresssen.

Wat kun je zelf NIET instellen c.q. aanpassen?

De waarden binnen het ticket moeten door ons worden ingesteld. Dat betreft dus de prijs van de tickets en de naam van het ticket. De ticketkosten worden vanaf 2018 gedragen door de stichting en staan op de afrekening dus op 0.

Daarnaast de distributiepunten. Ook deze passen wij voor jullie aan. Neem daarvoor contact met ons op via stichting@rotarysantarun.nl.